MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Sabtu, 3 Mei 2014

Keputusan Penuh Trading Akaun JayDee 128869 Bulan April 2014

Aku sebenarnya agak kecewa dengan tahap pencapaian bulan April 2014. Sememangnya keuntungan pada bulan Mac 2014 habis digunapakai untuk trading bulan April 2014. Walaupun kecewa, malu, sedih, marah, malu dan rasa nak berhenti, aku tetap nak tunjukkan jugak keputusan trading yang aku buat bagi bulan April 2014.

PAMM Account 128869 LiteForex (April 2014)
Untuk yang pertama kali tiba di blog aku ni, boleh baca Keputusan Penuh Trading Akaun JayDee 128869 Bulan Mac 2014 untuk membuat perbandingan.

Komen aku di sini, ada sebab kenapa laporan kewangan syarikat dibuat mengikut suku tahunan. Kadang-kadang bisnes ada bulan yang untung, ada bulan yang rugi tapi yang penting untung tahunan tu mesti ada la kalau pekerja syarikat nak dapatkan bonus, itu pun bergantung kepada pihak pengurusan syarikat jugak.

Strategi yang aku guna pakai sepanjang bulan April 2014 nampak gayanya tidak berapa berhasil disebabkan keadaan pasaran yang tidak menentu. Tambah lagi pulak aku cuma punya trading focus cuma pada GBP/USD sahaja. Mungkin pada bulan May 2014 ni aku cuba tambah 1 atau 2 currency pair yang lain untuk diversify sikit risk management aku. Kalau tengok pada keputusan di atas, yang mana ada kosong tu maksudnya trade tu di carry forward ke hari seterusnya sebab tak sampai target. Selalunya bila tak sampai target, tu yang dia terus kena Stop Loss. Agak tension jugak tengok berminggu-minggu trade asyik negatif jer. Apa pun, bagi aku yang lebih utama aku masih lagi berjaya pertahankan modal permulaan aku daripada total loss.

Disebabkan oleh loss ini, ranking aku dalam Live Monitoring PAMM LiteForex terus hilang dan terbenam ke nombor yang tercorot (289/317).


Sememangnya sistem PAMM ni agak telus dan tak boleh nak sorok-sorok. Sebagai seorang trader tegar, rugi atau untung, trade tetap perlu dijalankan sebab itulah aktiviti trading. Cuma mungkin kawalan tu perlu dikaji semula dan diperbaiki mengikut keadaan pasaran yang sememangnya kita sebagai manusia biasa takkan mungkin tahu ke mana hala tujunya di masa hadapan.

Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)