MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Sabtu, 5 November 2016

Penamatan Project PAMM MenjadiTrader

Pada bulan lepas, seperti jatuh ditimpa tangga, aku akhirnya terpaksa ataupun dipaksa untuk menutup Project PAMM MenjadiTrader disebabkan akaun ini dihentikan oleh broker LiteForex. Berikut adalah graf terakhir projek yang telah berlangsung selama 2 tahun 7 bulan atau 31 bulan:

Graf terakhir akaun MenjadiTrader PAMM 144842 MQL5
Penutupan ni terjadi di saat akaun ni tengah floating negatif yang agak besar yang telah pun memadamkan profit bulan Jun 2016 iaitu yang tertinggi setakat tahun ini. Sememangnya terlalu banyak kenangan pahit manis yang telah kecapi sepanjang proses membuat projek yang memakan masa bertahun ni. Tekanan yang aku terima ditambah lagi dengan satu kejadian kewangan atau dalam istilah lain dipanggil 'tersontot' yang berlaku pada aku pada bulan Oktober 2016 merupakan satu kejadian 'hitam' yang sangat memeritkan. Ianya sangat mencabar emosi, mental dan perasaan aku sebagai seorang online trader dan juga sebagai seorang pekerja full time dan aku takkan tipu kalau aku cakap aku nak 'quit' daripada segala aktiviti ekonomi yang aku sedang buat.

Memang betul orang cakap, 'Tuhan takkan membebani seseorang di luar daripada kemampuannya'. Ada kalanya kita sebagai manusia biasa perlu mendapatkan bantuan luar untuk mengatasi masalah yang dihadapi. Insya'allah aku akan berjaya mengatasi masalah kewangan yang aku hadapi ini dan bangkit semula lebih kuat daripada sebelum ini.

Ada beberapa projek lain yang aku sedang usahakan sebagai ganti projek yang telah ditamatkan ini. Bila tiba masanya nanti aku akan umumkan dalam blog ini tapi buat masa ini aku akan cuba untuk menyampaikan segala ilmu yang aku telah pelajari dalam bidang online Forex Trading ini terutamanya daripada segi teknikal tools agar ianya memberikan manfaat kepada semua yang berminat dalam bidang online trading ni.

Sehingga bertemu di lain waktu.

2 ulasan:

dasdasd berkata...

Apa citer tu bos..

Tanpa Nama berkata...

Apa citer tu bos? Loss ker atau mcm mana?

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)