MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Khamis, 1 Disember 2016

139% Account Growth! Wow!

Sejak 2 bulan dah ni aku dibelenggu oleh masalah laptop Acer R11 yang aku beli secara online di Lazada pada bulan Julai 2016. Masalah yang aku hadapi adalah nak masuk Windows 10 dia sangkut. Sakit hati betul aku, 2 kali aku hantar ke pusat servis untuk Waranti. Kali ke-2 hantar dia tukar hard disk baru dengan reset balik ke factory setting. Seminggu je aku pakai, lepas tu jadi balik masalah yang sama. Aku dah malas nak hantar ke pusat servis tu jadinya semalam aku format balik laptop aku ni lepas tu aku install Linux Ubuntu. Mujur jugak la aku ni kira kategori orang IT, jadinya bolehlah buat sendiri. Okay, cukup la luahan hati dan rasa. Oh yer, guna Linux pun boleh install MT4 untuk trading so takde alasan kenapa tak boleh nak trading..hehe

Disebabkan oleh penutupan akaun PAMM pada bulan lepas, aku telah pun mengambil inisiatif untuk trading pakai broker baru iaitu di RoboForex. Berbekalkan USD45 modal permulaan yang 90% ditanggung oleh broker, aku telah pun membuat withdrawal sebanyak 4 kali dengan jumlah withdrawal sebanyak (USD14.50+USD14.50+USD15+USD7=USD51) dalam tempoh tak sampai sebulan. Kalau tengok pada graf bersamaan hampir 200%.

Akaun MenjadiTrader AshPro RoboForex MQL5

Memang ler nampak macam ROI tu besar sebab modal pakai pun kecik. Bila modal kecik ni, kita tak nampak sangat pun risk jadi macam aku trading ni memang aku hentam cukup-cukup risk hampir 70% untuk semua entri point. Itu yang return pun tinggi. Betul tak?

Menariknya, dah ada sorang subscriber aku walaupun dia terpaksa bayar USD20 tapi rasanya dia dah balik modal kut disebabkan oleh high risk high reward akaun aku ni. Masalah aku sekarang ni bukan pada teknik, masalah aku sekarang ni adalah nak scale out, keberanian nak bukak akaun besar dan nak kembangkan akaun untuk membuat konsisten profit. Aku punya masalah kewangan sendiri pun aku tak boleh nak setel lagi ni..sedeyy...Jadinya 2 minggu lepas aku kembali semula masuk ke kelas yang dianjurkan oleh mentor aku:

Brader Shukri sedang memberikan penerangan
Ada beberapa point yang menarik aku dapati dalam kelas ni walaupun sebahagian besar kelas ni lebih tertumpu kepada cara nak menggunakan MT4 dan akaun demo. Hampir semua yang diajar dalam kelas ni aku dah tahu dan faham cuma mungkin kelemahan pada diri aku sekarang ni yang masih lagi menjadi cabaran besar. Tengah menunggu jemputan untuk menghadiri kelas advance pulak nak tengok apa trick-trick yang aku boleh pakai.

Sesiapa yang berminat nak hadiri kelas yang akan datang boleh berhubung dengan aku. Aku bukan tenaga pengajar tapi kalau nak guidance secara personal tu boleh la sikit-sikit. :-)


Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)