MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Ahad, 20 Julai 2014

Update Trade Minggu Ketiga July 2014

Minggu ke-3 bulan Julai 2014 (lagi seminggu nak Hari Raya Aidilfitri 2014):

Akaun PAMM Menjaditrader 144842
Minggu ke-3 ni lebih kurang macam minggu lepas jugak, cumanya hari selasa 15 Julai adalah cuti umum Nuzul Quran. Ada jugak trade setup yang terlepas nak buat disebabkan jadual yang sangat ketat dengan mesyuarat dengan client, bukak puasanya dan macam-macam hal. Menariknya, disebabkan terlepas buat trade setup tu telah menyelamatkan aku daripada mengalami potensi kerugian pada EUR/USD yang semakin lama semakin menyusut. Apa pun, setakat ni masih lagi memegang rekod cemerlang tanpa loss lagi dan menghampiri recovery target. Sebenarnya aku bukan sahaja trading di akaun ni sahaja, kalau aku ada masa aku akan trading juga di 2 akaun yang lain kalau aku berkesempatan. Monitoring macam biasa dilakukan sama ada menggunakan Nexus 7 tablet aku ataupun handphone Sony Xperia M yang aku baru beli 3 minggu lepas.

Aku masih lagi mengekalkan disiplin dan masih lagi berlatih serta eksperimen menggunakan trading setup template aku menggunakan demo akaun terutamanya waktu malam di antara pukul 10pm -12pm kalau aku tak tidur la. Pada aku, mengekalkan disiplin dan habit ni lebih penting daripada nak capai profit yang tinggi. Macam kura-kura dan arnab la, memang arnab boleh cepat sampai tapi arnab fokus cepat lari jadinya kura-kura jugak menang..haha..analogi yang bunyi macam mengarut jer..okaylah..selamat berpuasa!

Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)