MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Ahad, 27 Julai 2014

Update Trade Minggu Keempat July 2014

Esok adalah Hari Raya Aidilfitri bagi tahun 2014. Sempat lagi aku mengupdate blog ni. Keputusan dagangan bagi minggu lepas adalah seperti berikut:

Akaun PAMM Menjaditrader 144842
Hasil dagangan minggu yang lepas ni berkurangan sedikit berbanding minggu lepas sebab makin dekat nak cuti raya semakin sibuk aku dengan tugas di pejabat dan juga kat rumah jadinya tak boleh nak fokus dan terpaksa kurangkan pengambilan risiko bagi menjaga mutu trading. Apa pun, aku masih lagi berjaya mengekalkan trading tanpa loss bagi minggu ke-4 berturut-turut. Amaun untuk recover pun dah semakin menghampiri sasaran iaitu 0 dan keuntungan daripada salah satu akaun investment aku dah ada sedikit keuntungan (berapa sen je pun). Trading minggu lepas menampakkan EUR/USD dan GBP/USD mengalami penyusutan yang ketara sepanjang minggu. Mengambil kira sentimen yang berlaku dalam dunia kewangan bagi kedua-dua pasangan matawang ni, trading setup aku sepanjang minggu ditumpukan kepada arah pergerakan Sell sahaja.

Hasilnya, PAMM akaun aku semakin berkurangan tahap negatifnya (sebelum ini -6%):

Banner akaun PAMM Menjaditrader 144842
Tengah duk fikir lagi untuk sepanjang minggu cuti Hari Raya minggu depan sama ada nak teruskan trade ataupun nak cuti terus daripada trading. Berkemungkinan aku akan teruskan jugak dengan mencari masa untuk setup trading setup dan kemudian pergi la beraya (internet sekarang ni kat mana-mana boleh akses pun).

Aku di sini ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir dan Batin kepada semua pembaca blog picisan aku ni. Semoga anda semua mendapat sedikit manfaat daripada coretan aku yang sedikit ini.

Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)