MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Sabtu, 12 April 2014

Update Trade Minggu Ke-2 April 2014

Sekejap je dah 2 minggu berlalu. Kalau aku tulis banyak-banyak pun pasal cerita minggu ni bukannya korang nak baca pun kan? Mesti korang just nak tahu apa keputusan trade jer. Macam zaman sekolah la, orang bukan nak tahu apa ko buat sebelum exam tu sama ada rileks je sebelum exam atau last minit punya study, yang penting orang nak tengok apa keputusan exam jer. Itu jer matlamatnya. So keputusan minggu ke-2 trade aku adalah seperti berikut:

PAMM Account 128869 LiteForex
Minggu pertama aku ada la sedikit untung, bila masuk minggu ke-2 aku telah mengalami kerugian. Semua ni gara-gara price tak sampai kat TP pada hari Jumaat walaupun aku dah adjust sebab aku dah perasan price dah tak boleh naik ke atas. Currency GBP/USD minggu lepas naik tak ingat punya, entri-entri kecik aku jer yang mengena, entri bersaiz besar sikit semuanya terlepas. Nak kena cuba untuk modify sikit trading strategi aku kalau strong trend macam minggu lepas. Oh ye, aku hanya trade currency GBP/USD sahaja. Aku takde nak campur-campur currency lain macam kebanyakan trader aku tengok buat. Aku pernah cuba nak mempelbagaikan currency dalam satu trading account tapi jadi macam serabut pulak aku rasa. Apa pun, aku ada satu akaun hanya fokus trading EUR/USD sahaja, ada sebab kenapa aku trade currency tu sebab dia punya stop level GBP/USD lagi tinggi daripada EUR/USD. Aku citer dalam ni pun bukannya korang paham pun sebab aku tak expose pun lagi trading strategi aku..wahaha..

Cuba tengok akaun Lite aku (hit TP sebab price 4 decimal):

Akaun Lite di LiteForex
Kelebihan trade banyak akaun ni adalah akaun-akaun ni akan mempunyai keputusan berbeza-beza. Kalau yang sana rugi, yang kat sini untung. Keburukan ada banyak akaun ni, kepala jadi pusing la kalau tak manage betul-betul. Cara aku manage semua akaun ni, untuk setiap trade aku masuk ada 1 file excel yang dah siap rekod bila entri masuk, berapa pip nak TP, berapa SL, berapa maksimum margin boleh pergi dan yang paling utama, berapa banyak kerugian yang aku boleh tanggung. Cuma akaun Lite ni kalau tengok amaun kat atas ni, aku cuma baru untung USD5.67 jer pun. Aku masih ada lagi USD7.84 nak recover loss aku 2 minggu lepas.

Okaylah, sekian dahulu update aku MenjadiTrader. Entri aku yang seterusnya aku nak cerita pasal eksperimen terbaru aku menggunakan satu broker baru yang agak terkenal. Okaylah..selamat membaca.

Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)