MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Selasa, 3 Jun 2014

Keputusan Penuh dan Terakhir Trading Akaun JayDee 128869 Bulan Mei 2014

Untuk pengetahuan, akaun trading JayDee 128869 akhirnya telah pun di 'eliminate account'. Berakhirnya trading account ini bermakna secara rasmi aku telah kerugian USD172 ataupun bersamaan dengan RM567.60 sejak bulan November 2013 sampailah 28 Mei 2014. Secara puratanya perbelanjaan aku setiap bulan sepanjang 7 bulan ni adalah lebih kurang RM81 ringgit kalau ditukarkan kerugian tersebut kepada perbelanjaan. Boleh dikatakan takde la banyak pun kerugian aku ni. Aku dah siap ada satu akaun PAMM baru USD200 dan 2 lagi akaun Lite dengan setiap satu USD100. Kalau ikutkan menjalankan perniagaan Forex ni takde la susah mana pun, cuma kena rajin ngadap laptop jer pun dan ikut sistem sendiri serta follow disiplinnya.

Apa pun, menggunakan template baru ciptaan sifu sepanjang sebulan yang lalu inilah hasilnya:

PAMM Account 128869 LiteForex (Mei 2014)
Masih lagi terdapat kerugian pada bulan Mei ni, bulan April pun rugi. Sebenarnya keadaan market di Eropah sekarang ni agak tidak menentu dan antara punca aku tak boleh nak profit sangat. Dengar macam alasan kan? Apa pun template baru ni agak bagus kerana boleh hasilkan profit yang lebih berbanding template sebelum ni. Kerugian pada minggu ke-4 tu sebenarnya kesilapan teknikal sikit (range tak cukup) sebab 2 kali hit stop loss. Macam biasa, mana-mana yang tulis kosong tu bermaksud trade hari tu di carry forward ke hari seterusnya la. Aku baru jer close position yang hold sejak 28 Mei tadi ni, mujur dapat jugak profit.

Okaylah, aku akan buat satu blog post baru untuk akaun PAMM baru aku. Ada banyak benda aku boleh kongsikan sekarang ni tapi kena buat satu-satu la tak nak rushing semua. Aku ni buat kerja trading ni part time, kerja full time aku la sumber modal yang aku boleh dapatkan untuk diserapkan dalam bisnes ni. Nanti aku umumkan la bila tiba masa yang sesuai.

Sekian, selamat bertrading!

Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)