MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Ahad, 15 Jun 2014

Update Trade Minggu Kedua Jun 2014

Minggu ke-2 Jun 2014 punya trading result update:

Akaun PAMM MenjadiTrader 144842
Minggu lepas punya profit rupanya hanyalah sementara, daripada 4 trade setup aku minggu lepas, 2 daripadanya hit stop loss. Stop loss pertama yang kena adalah currency EUR/USD pada 10 Jun 2014 disebabkan trade setup aku 'Buy' tapi market jatuh ke bawah dengan dahsyatnya walaupun takde news pun. EUR/USD tak berjaya naik sampailah hari Khamis tu pun sikit je so sekurang-kurangnya stop loss tu merupakan perlindungan la daripada floating teruk.

Hari Rabu, trade setup GBP/USD aku letak pada 'Buy' tapi aku baca analisis kata mungkin market akan jatuh so aku close trade awal untuk kutip profit sikit. Aku buat trade setup 'Sell' pulak untuk GBP/USD, malam Rabu tu dah cantik dah floating profit dalam seratus lebih, aku dah ngantuk so aku pasang la TP nak kasi lock profit. Esok paginya aku bangun tido check yang floating profit tu dah hit stop loss dah. Aduhhhh...Aku boleh terlupa pulak ada news BOE pukul 3 pagi. Pukul 4 pagi ada first match World Cup 2014. Pengajaran untuk aku kalau nak masuk tido tapi entri tengah floating profit, kena set trailing stop baru tido. Hari Jumaat pulak aku cut loss trade setup 'sell' EUR/USD sebab aku nak tukar arah kepada 'Buy' pulak. Carry forward ke minggu depan pulak setup tu.

Apa pun, aku punya akaun PAMM Menjaditrader 144842 sekarang ni dah turun -9%. Aku ada 2 investor yang kedua-dua akaun investor tu aku sendiri jer pun. Kalau investor luar tak percaya pada kita, biarlah diri sendiri yang percaya. Menariknya guna PAMM ni, bila terdapat drawdown waktu tu la kalau kita ada duit kita laburkan lagi, dia lebih kurang macam saham la bila price jatuh tu kira macam diskaun la. PAMM trading ni sebenarnya melatih diri kita supaya berfikiran long term, bukannya short term. Oh ye, sekarang ni aku ada partner lagi sorang yang trade guna EA. Tengok banner di sebelah kanan sidebar blog ni. Menariknya pasal EA partner aku ni, dalam masa kurang daripada setahun akaun trading di bawah client-client dia semuanya dah 100% profit. Maksudnya dah balik modal lah. Bila ada geng trading ni baru la best, kalau nak join boleh terus bukak akaun investor LiteForex dan invest la minimum USD10. Tak tahu macam nak buat? Contact jer la aku senang aku nak explain.

Okaylah, walaupun kerugian sikit minggu ke-2 ni tapi sekurang-kurangnya bisnes masih lagi boleh berjalan daripada nak cari modal baru. Kan? Selamat bertrading untuk minggu depan.


Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)