MenjadiTrader

Sebuah Blog Mengenai Perjalanan Seorang Pedagang Matawang Online

LightBlog

Isnin, 23 Jun 2014

Update Trade Minggu Ketiga Jun 2014

Minggu ke-3 Jun 2014 trading result update:

Akaun PAMM MenjadiTrader 144842
Aku tersangat la busy pada minggu lepas, weekend pun tak sempat update blog ni. Ni aku curi-curi masa untuk update blog ni. Jadi trader part time ni sebenarnya agak tertekan jugak kadang-kadang tu sebab macam ada dua kehidupan, tapi kalau jadi trader full time pun macam bosan pulak sebab macam tak kehidupan sosial dan tak terdedah kepada dunia luar yang penuh warna-warni.

Okaylah, sedikit ulasan. Aku bersyukur minggu ke-3 bulan Jun yang lepas aku takde alami sebarang loss. Walaupun takde la banyak pun profit dan perjalanan recovery masih lagi jauh lagi. Kalau siapa yang faham konsep PAMM, inilah masa yang sesuai untuk bersama-sama aku sebelum sasaran pertama aku iaitu untuk mendapatkan semula apa yang hilang. Cuba bayangkan, kalau korang invest USD100 kat akaun aku, aku tolong trade kan sampai akhir bulan ni dan katakanlah aku berjaya trading dapat naikkan daripada -8% kepada 0% (banner di sebelah kanan) untuk dapatkan balik modal aku, korang boleh dapat USD8 tolak komisyen aku semua dapat la untung bersih USD5. Kalau USD1000, boleh dapat USD50 dollar dah, tak sampai seminggu tu. Tapi of course la, aku tak berani jamin la sama ada untung ke tak, aku cuma cuba yang terbaik, itulah risk management dan forex trading bisnes. Sekurang-kurangnya potensi keuntungan trading aku ni melebihi daripada apa yang aku simpan di bank tempatan. Betul tak?

Okaylah, aku berharap minggu ni akan berhasil lagi macam minggu lepas. Sekian, wassalamu..

Tiada ulasan:

Tag

2014 (59) 2015 (33) 2016 (27) 2017 (21) 2018 (13) 2013 (11) 2007 (7) 2019 (6) 2020 (4) 2008 (3) 2006 (1) 2021 (1)